Live Motion Games S.A. – notowany na NewConnect producent gier PC – wypracował w 2021 r. przychody netto ze sprzedaży na poziomie 6 mln zł. To wynik dwukrotnie wyższy w porównaniu do roku 2020. Aktualnie spółka intensyfikuje działania związane z poszerzeniem swojego portfolio produkcyjnego i tegorocznymi premierami. Jeszcze w I połowie br. na rynek trafi Train Station Renovation – Germany, Builder Simulator oraz Bakery Simulator. Budżet na sfinansowanie projektów pochodzi z ubiegłorocznej oferty publicznej, w ramach której spółka pozyskała 4 mln zł.
- Niesłabnące zainteresowanie naszymi dwoma symulatorami: Car Trader Simulator i Train Station Renovation, kolejny rok z rzędu pozwoliło nam osiągnąć oczekiwany poziom przychodów ze sprzedaży. Co więcej, ich wartość w minionym roku podwoiła się w ujęciu rok do roku i osiągnęła poziom 6 mln zł – mówi Michał Kaczmarek, prezes zarządu Live Motion Games S.A.
Studio Live Motion Games zamierza poszerzać grupę odbiorców swoich autorskich projektów, w tym Train Station Renovation, dlatego też w III kwartale 2021 spółka zawarła umowę z Ultimate VR, dzięki której w przyszłości powstanie VR-owa wersja gry Train Station Renovation. Trwają już prace nad portem.
Kilka miesięcy później, w grudniu 2021 r., spółka poinformowała o podpisaniu kolejnej znaczącej umowy, tym razem z 505 Games – globalnym wydawcą gier. Na mocy zawartego kontraktu 505 Games otrzymał rolę wydawcy gry Chernobyl Liquidators – tytułu o największym budżecie z portfolio Live Motion Games S.A.
Wartość umowy opiewa na blisko 13 mln PLN (2,8 mln EUR). W ramach tego kontraktu spółce Live Motion Games przysługuje udział w przyszłych przychodach z tytułu sprzedaży gry oraz wynagrodzenie w kw. 1,26 mln EUR z tytułu udzielenia ww. praw licencyjnych, płatne proporcjonalnie do realizacji umowy, przed premierą gry.
Chernobyl Liquidators to emocjonująca rozgrywka z gatunku survival-symulator, której akcja toczy się w czasie katastrofy w Czarnobylu z 1986 r. – Chernobyl Liquidators to jeden z tych tytułów, które rozpalają wyobraźnię. Mamy duże community zgromadzone wokół gry, która zbiera bardzo pozytywne opinie, nie tylko od mediów, ale również od zewnętrznych testerów, czy graczy. To pozwala myśleć o tym projekcie z dużym optymizmem – mówi Paweł Lipiec, Head of PR & Marketing w Live Motion Games.
Niedawno, w marcu 2022, studio zawarło umowę ze spółką Polyslash, w ramach której LMG wykona na zlecanie swojego partnera, nową grę symulacyjną. Projekt w pierwszej kolejności zostanie wydany na komputery stacjonarne. Docelowo strony planują wykonanie konsolowych portów, które będą kompatybilne z PS4, PS5 Xbox One, Xbox Series X i Nintendo Switch.
Live Motion Games na bieżąco poszerza swoje portfolio produkcyjne. Zgodnie z harmonogramem, jeszcze w tym półroczu, swoją premierę będą miały projekty Bakery Simulator, Train Station Renovation – Germany oraz Builder Simulator.
- W 2021 r. nie udało nam się uniknąć straty. Jest to związane w dalszym ciągu z dużym nakładem inwestycyjnym w nowo powstające projekty, które finansowane są z ubiegłorocznego IPO. Równolegle realizujemy prace nad projektami dla zewnętrznych wydawców. Liczę, że dywersyfikacja działalności, a więc i przychodów, pozytywnie wpłynie na przyszłe wyniki finansowe spółki – mówi Michał Kaczmarek.
Link do strony artykułu: https://blog.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/live-motion-games-s-a-podwoila-r-r-przychody-netto-ze-sprzedazy-w-2021-r